Midsommar och drömmar

Du är den finaste jag sett på 5 år... men du vet knappt vem jag är.. och hur ska jag kunna berätta, när jag vet att det är omöjligt? Det är lika bra att försöka glömma, att försöka gå vidare.. gå vidare efter vad? Jag känner egentligen inte dig. Och du känner egentligen inte mig. Det var bara där och då. Men det är annat här och nu... Men ändå är du den finaste jag sett.. på fem år..

Var med familjen idag. Hinner inte med så mycket annat, ska jobba natt inatt. Lite trist, men bra OB! Fick syster min att fixa håret på mig, hon exprimenterade med en inbakad fläta, den blev inte så dålig faktikst. Vi pratade om drömmar och så, vad man vill göra med sitt liv. Hennes dröm efter gymnasiet är att hon också ska komma in på stålverket, och visst, det är jätte bra jobb att ha direkt efter skolan, men sen vill man något mer. Det är roligt nu, men inte i längden kanske. Så vi funderade på vad man kan göra för något, som ger mycket och relativt snabba pengar... Så kom vi på det; rensa fisk i Norge! Inte så jätte kul kanske, men man ska tydligen tjäna väldigt bra, och så får man chansen att arbeta lite utomlands. Vi sa det väl mest på skoj, men ju mer jag tänker på det, ju mer spännande låter det.. bara för ett par månader eller så. Jaja, vi får väl se...

(Du är den finaste jag sett.. )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0