Omvänd rasism

Omvänd rasism är något som jag personligen aldrig förut har upplevt. Till i tisdags.

Samma tjej har snott min tvättid 3 gånger, jag har sagt åt henne snällt förut, men den här gången blev jag riktigt förbannad. Hon kan inte svenska så man får prata engelska med henne. Reglerna till tvättstugan står på svenska så jag försökte förklara lappen för henne. Men hon vägrade att lyssna, för enligt henne var jag inte arg för att hon hade tagit min tvättid. Nej, jag var arg för att hon var neger och jag tydligen är rasist. ( vilket är väldigt lustigt, i och med att jag bor ihop med en tjej från chile, men jaja) Och, i det ögonblick hon spelade kortet "omvänd rasism", rann det totalt över för mig. Det där är det lägsta man kan göra. " åå det är så synd om mig för jag är neger". Det ända jag hade emot henne var hennes handlingar, inte henne som person, det är två helt skilda saker. Men, när hon spelar det där kortet, omvänd rasism, är det inte så konstigt om folk blir rasister. För det som för mig var ett tvättstugeproblem, gjorde hon om till ett "rasproblem", vilket inte direkt gynnar hennes sits, för inte tänker jag höga tankar om henne nu. Problem är problem och ingen fråga om vem som har vilken hudfärg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0