TVavgift -nej tack!

Ja de ringde ju igår kväll förresten. De där f*ttorna. Vad ska man säga? "Nej jag har ingen TV"? Vilket jag iof inte har, det är Andreas tv. 1:an och 2:an är ju inte alls gratis. De kostar 2000kr/år. De är de dyraste kanalerna jag har. Och jag kan inte ens välja bort dom. De kan ta sig i röven! Jag ser aldrig på dom, men jag ska betala 2000 spänn (VILKET JAG INTE HAR FÖR JAG FÅR 0 KR I MÅNADEN!!) för att ha kanaler jag inte vill ha!
Vilka tv-kanaler man vill ha, vilka man vill betala för, ska vara helt valfritt. Politiskt och kommersiellt oberoende förvisso, men påprackat! Jag ser ju faktiskt inte på dom så jag struntar faktiskt i vad de styrs av. Lägg gärna in lite reklam, men kom inte till mig och kräv pengar för något jag inte vill ha. Det ska vara VALFRITT!

Är det verkligen bara jag som tycker så? Vi lever ju i en demokrati, så om fler, -51% av befolkningen- tycker som jag, borde vi slopa tv-aviften! Kanske borde starta en kampanj.. är ju snart val.. hmm.. Är ni med mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0