juletid och bebis

Julen kort och gott: den var bra, god mat, och fick en videokamera av Andreas så vi kan filma bebisen sen.

Igår var vi på besök hos barnmorskan. Nu hade jag upp tre kilo till ungefär, så totalt en viktökning på 4 kg. inte illa. =P Fast var ju inte sååå svårt att lägga på sig 3 kg över jul..
Så mätte hon magen för första gången. den var strax över medel i tabellen, hoppas den håller sig till det och inte blir allt för stor. Hon tyckte det var bra iaf, men det är ju inte hon som ska klämma ut den! Hb värdet hade sjunkit ännu mer, trots att jag äter järntabletter, men jag slipper en järnspruta, än så länge :S . Det är dom man tar i skinkan...

Idag har jag och mamma letat fram de allra minsta bebiskläderna som jag hade när jag var nyfödd. Vi sorterade lite, och tvättade de som jag kanske vill använda. Gäller ju att förbereda i god tid! :P

Nej, nu måste jag kila, ska gå till josefin snart. Hennes tur att ha middag ikväll. Det ska bli gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0