"mamma-dag"

Idag hade vi tid hos barnmorskan. Det gick rätt bra, hon stack mig i fingret som vanligt, och jag tycker att det är jätte obehagligt och håller på att dra undan det varje gång. Rätt töntigt, för jag antar att sticket i fingret är det minsta jag egentligen kommer att få uppleva i smärtväg. =/
Så lyssnade vi på bebisens hjärtljud, det lät som det skulle. Men, när jag ställde mig på vågen fick jag lite skäll. Jag hade gått upp 9 hekto(!!) sen förra gången (för ca 10 veckor sen..). Det betyder att jag har gått halva graviditeten ungefär, och gått upp ca 1kg.  Hon frågade till och med om jag spydde efter maten, men det gör jag ju inte. Jag har aldrig spytt. Plus att jag äter massa mellanmål, och rätt stora portioner. Jag frågade hur mkt jag skulle gå upp till nästa besök som är om ca en månad, och 2 kg tyckte hon iaf. Men det är ju runt jul, så vem kan inte lägga på sig två kg då? Det gör man ju i vanliga fall! :P

Efter besöket gick jag och andreas en sväng på stan. Jag fick jätte fina mammajeans, för mina egna kan jag inte knäppa längre, och en jätte fin mammatröja. Han är så snäll så!

Funderar på om jag ska försöka scanna in en bild från ultraljudet, man ser ju faktiskt vad det föreställer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0