Barnmorskan

Idag var det barnmorskedag. Gick rätt bra, fick reda på att mitt ringfinger som är cp är karpaltunnelsyndrom. Eller alla fingrar är cp på morgonen, men det går över under dagen, utom i vänster ringfinger. Blodtrycket var lite högre också (eller högt för att vara jag 120/80), vilket det blir när man närmar sig förlossning, men jag fick ändå en tid om en vecka för uppföljning, så det inte är tecken på havandeskapsfögiftning. 

Förresten, de där jag gnällde om igår, att jag inte hittade några av bebisgrejerna jag skulle ha, jag hittade dom. Men det läskiga är hur jag hittade dom. När jag och andreas höll på att leta efter haklapparna rotade vi runt i en stor kasse med bebiskläder, och när vi var klara låg allt i kassen huller om buller i oordning. Några timmar senare när jag ska gå och lägga mig och går in i bebisrummet för att släcka försterlampan ser jag att på kassen, i en prydlig hög, ligger haklapparna. De låg INTE där förut. Jag frågade andreas, och han hade inte lagt dit dom. Jag lovar att det finns en spöke här som gillar att bråka med mig..

Kommentarer
Postat av: Lisa

Längtar du efter sommaren?

2010-04-14 @ 22:38:07
URL: http://lucide.blogg.se/
Postat av: Therése

Märkligt hörru.. :S

2010-04-14 @ 23:05:32
URL: http://theserese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0