Barnmorskan - tvärläge

Vi var hos barnmorskan idag. Det hela började med att vi kom dit försent, för vi hade tagit fel på tiden (troligt pinsamt!), men som tur var hade hon tid för oss ändå för den som skulle kommit efter oss var på BB och födde.

Allt gick bra. Hb värdet var stabilt, men inte bra. Blodtrycket var som vanligt, och hjärtljuden var bra.

Sen när hon skulle mäta livmodern kände hon att barnet låg i tvärläge - inte bra. Hon sa inte så mycket om det, men såg lite bekymrad ut. Men allt hon sa var att vi får hoppas att den vänder sig, annars skulle dom försöka vända den.

Så kom vi hem. Och nu på kvällen började jag fundera lite över vad tvärläge var egentligen så jag googlade på det. Det borde jag inte gjort... Nu är jag jätte orolig. Allt bara snurrar runt i huvudet; kejsarsnitt, navelsträngsframfall, vändningförsök, ja listan kan göras lång. Måste ringa henne imorgon så hon får lugna ner mig lite. Jag vill ABSOLUT INTE SNITTAS!

Kommentarer
Postat av: Manda

Jag v et attd et känn sjobbigt men kejsarsnitt är inte så farligt om man får veta det innan. Visst det kanske skulle vara svårt för di gatt acceptera ett snitt men får man veta det innna så får man ju lite tid att smälta det. Jag gick ju genom ett snitt. Dock ett akutsnitt, det gjorde det hela mycket värre. Hela situationen var läskig men själva snittet var inte så farligt. Men jag håller tummarna för att lilltösen ska vända sig rätt! Det vore ju helt klart det bästa!

Kramar

2010-01-26 @ 10:03:42
URL: http://dokiminkxmanda.blogg.se/
Postat av: Matilda

vill du få publicering på min blogg.... gå bara in och läs inlägget "vill du synas på min blogg".



kram!

2010-01-27 @ 16:42:14
URL: http://matildasimonette.blogg.se/
Postat av: mimo

vet inte vilken vecka du är i, men jag håller tummarna för dig att din lilla bebis vänder sig till slut.

Allt kommer att gå bra oavsett vad som händer. det viktiga är att bebisen mår bra och du med så klart, men om det är första barnet så är det inte så farlig med snitt. min syster fick akutkejsarsnitta sig med sitt andra barn och den stora som var då 3 år ville jämt va i famnen vilket inte gick.

lycka till nu och som sagt, det löser sig ska du se ;)

2010-01-27 @ 20:40:51
URL: http://yapoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0